150 kr fattigare

Innan jag gick till tandläkaren idag så tänkte jag att om det kostar 2000kr så är jag nöjd. Döm av min förvåning när jag inte hade ett enda hål och det jag betalade för undersökning, flourpensling på en tand och lite borttag av en missfärgning kostade 150 kronor! Man har ju 300kr per år som man får i tandläkarbidrag tills man blir 29. Dessa kan man "spara" i 2 år innan dom förfaller. Alltså hade jag 600kr innestående och det som resterade var ynka 150!
Här har jag gått och oroat mig över att jag ska ha minst 3-4 hål och att det skulle kosta hur mycket som helst. Nu känner jag ju mig nästan dum! ;) Nu ska jag gå till tandläkaren varje år. Det eliminerar ju risken för att få dåliga tänder.
Great success!

Kommentarer

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0