Svartmögel?!?

Blä, dom senaste dagarna har jag haft en hemsk astma och har inte riktigt förstått vad det beror på. Jag är väl fortfarande lite förkyld men inte ens när jag är dunderförkyld är det såhär illa. Sprayen hjälper inte och inatt hostade jag mig till sömns och det blev SENT..

Men ikväll var syrran med familj här och fikade och umgicks och vi pratade lite. Det är nämligen så att i början av dec nån gång så såg vi en mörk fläck i taket i sovrummet, på min sida av sängen. Jag trodde först att det var någon smuts (hur den nu skulle ha hamnat där) men när den lixom växte så insåg jag att det var mögel. Huset vi bor i är ganska gammalt och det är en del skönhetsmissar här och mycket som det är fel på. Googlade även lite snabbt på husmögel och fick fram att dom flesta är allergi- och astmaframkallande. Hmm.. så det är väl den där jäkla mögelfläcken i sovrumstaket och en nyuppkommen i vardagsrummet som framkallar min förbaskade hosta.

I morgon ska V prata med hustomten och se vad fan vi ska göra. Jag säger ta hit anticimex så att jag kan bo här eller så kommer jag att bli riktigt förbannad.. Mögel är rätt allvarligt när man har astma så, kanske därför jag reagerar så mycket starkare än annars..


I morgon jobbar jag 12-19 och sen har jag ledigt fre-sön. Fantastiskt skönt!!


Kommentarer
Postat av: Kim

Jo det är faktiskt hög tid att fota magen!

2010-01-13 @ 23:17:23
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Julia

Sv; å dom va ursnygga =) Påminde lite om nahtali portman!?!

2010-01-14 @ 15:26:18
URL: http://sekundvisaren.blogg.se/

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0