Jag faller så lätt.. Yankee candles

Igår hemma hos bror med familj så fick jag upp ögonen för något nytt. Min svägerska hade köpt ljus på NK, amerikanska förstås. Och jag fullkomligt älskar sånt som inte är så vanligt.. och jag har rätt svårt för doftljus. Det kan lätt bli wunderbaum-effekten och det har jag mycket svårt för. Det fina med dessa ljus är att det är inte doftljus i den vanliga innebörden. Det är ju riktiga, levande aromer på burk och det luktade PRECIS som man föreställer sig i verkligheten! De ljusen som hon hade köpt var "Clean cotton" som luktar nytvättat och väldigt fräscht, som att man har tvättat och sen hängt det ute för att torka. Och sen "Cinnamon & Sugar" som luktar pepparkakor. På riktigt!
Jag ville absolut haka på den nya familjetrenden och googlade lite tills jag hittade en svensk sida- yankeecandles.se och klickade snabbt hem några, däribland de två sorter som hon hade köpt men även några nya spännande och andra juldofter =)
Jag frågade V om han tyckte att det var bra att jag beställde ljus för 500, men han tyckte det var onödigt. Kan inte fatta varför :P Så jag drog ner beställningen lite och tog mindre format så att jag kan beställa dom som jag verkligen gillar sen! Ren och skär vardagslyx!!!

Kommentarer
Postat av: annelie

Hej hopp!

De brukar ha dessa ljus i inredningsbutiker, särskilt lantliga. Vet inte om de har i Norrtälje på lantliv men kan tro det. Akeba? Vet inte.. nåja..

annars öppnar de väl en till snart i Norrtälje och detta brukar nästan alltid höra till "lantligt romantiskt" så det finns säkert på nära håll.



De är underbara! :)

2009-10-26 @ 00:16:14
URL: http://frostnatter.bloggproffs.se
Postat av: Kim

Dom ljusen luktar gott, har sett sådana i Norrtälje trakten nånstans.

2009-10-26 @ 10:24:54
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: annelie

Som sagt ang ljusen så vet jag inte säkert om de finns just där... men nånstans i Norrtälje borde de finnas. Man kunde maila och fråga på hemsidan.



Fy fan magsjuka... åh vad hemskt! Hoppas du slipper och hoppas karln din blir kry snart.



Själv är jag fortfarande inte pigg alls. Men men det sitter väl i.

Rasmus har 39 graders feber, stackaren... vaknade nu med panik och helt osammanhängande. Fick i honom en ipren till så hoppas jag att det lugnar sig.

Han blir så hemskt panikslagen stackaren så fort han är dålig och feberyra verkar han ha nu big time! Svårt att hålla sig för skratt men samtidigt lite läbbigt även om man vet att det inte är farligt. Plutten... stora starka tuffa fisplutten! ;)



Kram på dig sis

2009-10-26 @ 22:11:23
URL: http://frostnatter.bloggproffs.se
Postat av: Sara

dom finns på väddö möbelaffär :)

2009-10-28 @ 15:37:07
URL: http://soerils.blogg.se/

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0