Det blir ingen bra vecka

Det känns så avlägset, som att jag inte ska känna såhär. Det är som en enorm tomhet inom mig och det känns ganska hjälplöst, som att något fattas. Men det är inget konkret.. inget man kan ta på. Ibland så tänker jag på dom senaste 5-6 åren och det är med både glädje från alla roliga stunder som har varit men också många tråkiga perioder. Att jag flyttade ifrån mamma när jag var 15 har påverkat mig jämt, och det gör det än idag. Och några gånger om året kommer jag att tänka på det extra mycket. Det har inte varit så lätt, men jag har inte heller varit någon man bör "tycka synd om". Men varför har det varit så under dessa år att så fort något börjar kännas bra så händer det något skit som gör att det drar ner en till botten igen. Det finns folk som skakar av sig falskhet och orättvisa och tänker jag är bättre än dom. Men det är inte alltid så för mig. Jag är så trött på att gå och fundera på vad fan som kan vara fel med mig, vad jag kan ha gjort. Att bara bli totalt dödförklarad utan anledning. Inga ord spelar liksom någon roll, inga känslor eller värderingar. Och jag är trött på att må dåligt i det tysta. Det räcker.



Om du bara förstod vad det har sårat mig

Kommentarer
Postat av: Sidney The Singer

Men åh va trååkigt att höra. Det sårar en så himla mkt när det har med en vän att göra som man litade på. Jag känner med dig, vet hur det känns. Men stå på dig och fortsätt vara den du är så kommer du tjäna på det i slutändan!!

2009-10-04 @ 23:39:03
URL: http://sidneey.blogg.se/
Postat av: annelie

Dödförklarad? Why? Vem?



Ryck upp dig gumma, något säger mig att du inte ska lägga mer i det. Stampa inte fast i något. Det ger dig ingen ro. Gå vidare, med stora steg.

Det som hände igår var igår. Idag är en ny dag och jag tror på att ta ett steg fram är bättre än att stå kvar.



Den enda människa man kan lita på är en själv när allt kommer till sin spets. Så är det ju. Man borde lägga mer på sig själv än att vänta på något man vill ha av andra. Vägar korsas och går åt olika håll och alla har vi vårat sätt att välja vägar. Man kan aldrig påverka en annan människa, man kan aldrig veta vad en annan människa känner och varför helt och fullt tror jag.



Jag tror på att man ska lämna igår för att må bättre. Man ska inte stå fast i något som varit. Jag tror helt enkelt inte på lyckan där. Lyckan ligger i att leva idag och vi kan själva påverka med den kunskap vi fått igår.

Fan nu svamlar jag va? ;-) Men va fan! Skit i igår och lev idag!



Jag kan inte tänka mig att du på något sätt någonsin skulle bli dödförklarad av någon! Det är liksom inte troligt systra mi... jag säger inte att saker är osårbara för det. Men nåt säger mig att du borde fokusera på andra saker. Och det enbart för din egen frid vill jag understryka. För din egen lycka! Du har faktiskt makt över den som ingen annan har.

Kan vi inte gå vidare och lämna bakom står vi kvar, och det är fullkomligt onödigt. Frid finns där vi kan förlika oss med tanken på det som varit och leva idag.



Visdomsord så det stänker om det va? ;-) Skit på dig säger du säkert. Nåja... det är av välmening och omtanke och ja... jag tror faktist på det!

;-)



Kram på dig systra mi

2009-10-05 @ 09:16:41
URL: http://frostnatter.bloggproffs.se
Postat av: caroline

tack så jättemycket. vad söt du är! :)

2009-10-05 @ 18:28:57
URL: http://caaarruw.blogg.se/
Postat av: Soof

Haha, förstod nästan att det var det du gjort ;)



Fan vad tråkigt att du mår som du gör. Jag har varit (är?) i samma sits när det kommer till att så fort nåt bra händer kommer det en massa jävla crap med det. Det är bara att försöka fortsätta (som vanligt..) och hoppas på att nån gång blir det våran tur att få vara riktigt lyckliga utan all skit som följer med det. Ta hand om dig!

Kram!

2009-10-05 @ 23:20:38
URL: http://discipline.blogg.se/
Postat av: Sidney The Singer

Det e bra tjejen, stå på dig!! :)



Åh taack så mkt :)



Kramar!

2009-10-05 @ 23:53:39
URL: http://sidneey.blogg.se/

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0