Big News!! Iphone 3G s (speed)

Attans vad skönt det är att slippa fundera på vad nya iphone kommer att innebära. Enligt artiklar kommer den att komma till Sverige i mitten av juli, perfekt! Jag ska ha en!

Hoppas bara att Telia tar in den direkt då, eftersom jag kommer att skaffa ett personalabonnemang så måste jag skaffa den direkt via dom. Eller Telenor.

Men den verkar faktiskt vara ganska schyst, ingen förändring i designen.. vilket jag hoppades på! Däremot är dessa några av de upphottade och nya funktionerna:

+3.0 mp kamera med videoinspelning och redigering
+Kompass (Men vem fan behöver det)
+Snabbare menyer och programstarter
+32 gb minne

Jag kan dock hålla med den drösen av människor som tycker att det är dåligt att det här är det "enda" som är nytt i den nya iphone, och att den ser likadan ut som den andra.
Å andra sidan så kan man ju se på det som så att om den första iphone blev en succé så varför göra den mindre/blå/rosa/lila etc. Folk gillar ju redan telefonen som den är och visst hade man kunnat vilja ha en lite bättre kamera eller så, men jag kan nog garantera att den där kameran är bättre än vilken sony ericsson 5.0 mpix som helst!
Skulle dom gå in och ändra en massa saker eller ge ut telefonen i massor av färger (som ipod nano) så blir det ju en mer begränsad marknad med vilka man kan sälja den rosa telefonen till, tex. Dom är smarta!

Ja.. jag vill iaf ha!!





Kommentarer
Postat av: Emelie

Okej låter super bra det där!

Men jag ska inte ha den nya som kommer till Sverige om en månad utan den som kom sist.



Birkons jobbar kompis ska sälja sin, han har knappt använt den och jag får den för 2000 kr. Så får hem den inatt (när birkon slutar jobba). Så ska testa lite och se om jag gillar den!



Är det inte jobbigt med bara touch? Man kanske vänjer sig! :)



När ska vi ses då? :P haha

2009-06-09 @ 22:12:21
URL: http://buumbi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Okej, så mms kommer fungera på min telefon då också alltså? Skönt, för en stor anledning till att jag vill byta telefon är för att kunna skicka och ta emot mms. Just nu har jag ju en äldre mobil utan kamera, så om jag får mms måste jag gå in på halebop. HAHA.



Men ursh du får ta och krya på dig! Det är bara att höra av dig när du mår bättre :)

2009-06-10 @ 00:48:25
URL: http://buumbi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men du, han jag ska köpa den av har tydligen tappat bort instruktions boken.



Hur får jag veta vart jag ska hitta alla saker som jag behöver ladda ned etc? För han skulle en åter ställning så den tydligen kan vara kopplad med min dator eller något :/

2009-06-10 @ 00:55:53
URL: http://buumbi.blogg.se/
Postat av: Jerry Martinsson

Kompassen kommer att bli grym tro mig. Speciellt till kartor, då vänder de sig automatiskt!

2009-06-20 @ 18:18:23

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0