Våren kommer med spring i benen

Precis så känns det. För nu börjar våren närma sig och det betyder att jag kommer att avnjuta promenader till jobbet och löprundor hem. Ja precis, ni hörde rätt. LÖPrundor. Jag är så less på att ha kass kondition och efter att jag sprang på gymet i fredags så förstod jag att det faktiskt inte alls är omöjligt. Jag kan visst springa, med nya astmamediciner ska väl inget stoppa mig! Visst kommer jag att börja med kortare sträckor för att sen gå vissa bitar. Men jag kommer att jobba upp mig till en bättre kondition och få den gratis när man ändå ska till jobbet. Rundan hem lär väl bli en omväg iofs, så att det blir en bit också!

Men inte riktigt än, snön ska bort och lite varmare vindar måste komma. Jag har problem med köldallergi och jag springer helst inte utomhus när det är kallt. Astman blir inte nådig då heller.

Hur som helst, ett par löparskor behövs ju då. För om jag nu ska göra det här och lyckas så är det viktigt att ha bra underlag!


Nike, 799:-


Nike, 999:-


Adidas, 999:-



Fast såhär i efterhand så är det klart jag ska ha ett par nike+ med plats för iphone´s stegräknare/sändare. Så att man kan ha sin personliga träningscoach i fickan!! =)

Kommentarer

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0