Skön dag på stranden, nu-städkväll!

Spenderade andra halvan av dagen på Lundabadet utanför Norrtälje. Det var inte sol så länge men det var värt det ändå. Bara ligga och lösa korsord och ta det lugnt, skönt!


Det roligaste idag var ju helt klart då pappa snodde åt sig en av mina korsordstidningar och började lösa "labyrinten". Ni vet det som finns på barnsidan där man ska hjälpa exempelvis en katt att hitta en nystan. Han muttrade och sa "Dom har ju gjort det här fel! Ingen väg fungerar. Jag har provat båda två och man kommer inte fram. Vad konstigt!
Victor tänker nån sekund och säger "Du tror inte att man ska dra sträcket i de gula gångarna och inte emellan? 
Haha, ja det är avancerat det där. Ja det kanske är så, det kan ju vara så dom har tänkt sa pappa.. =P



Jag rundade av dagen med att sitta en stund vid kärleksudden med Sara och prata och äta jordgubbar, trevligt!




Nu har jag dragit igång med ett projekt igen, det började med att jag hade tråkigt när jag kom hem (Nej jag nöjer mig inte med att vara borta hela dagen).. Då börjar jag att småstäda här hemma. Till exempel började vi rensa ur bokhyllorna på massa skit. Då kom jag på att jag skulle ju faktiskt kunna byta till gardinerna i köket till dom jag fick av mamma. Sen var det ju den där duschväggen som det alltid fastnar så mycket kalk på. Den behöver ju också rengöras, och då är det lika bra att ta handfatet, hyllan och toaletten med. Ja just det, köket tycker jag inte om när det är plottrigt och massa saker står framme. Jag hatar att ha massa maskiner framme (Det är på smärtgränsen med vår svindyra espressomaskin). Ja, då börjar jag plocka där i stället.

Jag kan inte påstå att jag gillar att städa, men när jag börjar- då kan jag fortsätta lääänge!! 

Nej, nu ska jag gå och bädda rent i sängen! 

Kommentarer

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0