Bad luck

I lördags stod min bil parkerad utanför lägenheten. När jag ska ta bilen på kvällen så sitter det en lapp på rutan "Ring mig för skador på din bil".  Det som har hänt är att vi fått en ny granne längst ner, hans pappa hade ställt sitt släp bredvid min bil och på något sätt har släpet vridit sig och for rakt in i min bil, vilket han såg när han kom dit och skulle hämta det. 

Det blev två inbucklingar där färgen är avskrapad ovanför bakre däcket på passagerarsidan. Okej, jag har en ful skitbil.. men för mig är det rätt viktigt. Försäkringsbolagen tar ej på sig skadan eftersom att det måste finnas en trafikförsäkring för att man ska kunna åtgärda det. Vilket det inte finns på släp. Hade släpet varit kopplat till bilen så hade det gått bra, men eftersom att det stod parkerat (Jag antar ju att han glömt att låsa skiten) så går det inte. Det kan jag väl förstå iofs, men det är så jävla irriterande så det finns inte!!!

Han tyckte då att han ändå ville stå för skadan (ja självklart ska han det!!!) och sa att jag skulle kolla vad det kunde kosta att lämna in den men att det fanns ju gränser på hur mycket det fick kosta. Han tyckte att en 1000-lapp kunde jag ju få
Hallå!? Det kostar mer än 1000 kr att laga det där. Jobbigt när sånt här händer, jag känner ju att jag skulle kunna fixa det där själv med hjälp av någon som kan. Men 1000kr motsvarar inte ens hans självrisk, så 1500-2000 tycker jag är rimligt för honom att komma undan med om han dessutom slipper en anmälan för det. 

BLÄÄÄÄ!





Kommentarer
Postat av: Kim

Tråkigt när olyckor sker! :( Okej, lite coolt att ni bodde grannar och era pappor heter samma sak. Men ni är ej släkt alls?

2009-07-14 @ 10:55:54
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0