Doktor!

Idag var jag hos doktorn för att få nya astma-mediciner. Det gick väl bra, har även fått utskrivet allergitabletter då hon trodde att det kunde vara det som utlöste astman. Allra helst när jag berättade om möglet i vår lägenhet. Det kändes skönt att få en annan medicin nu, ska testa den i morgon. Vågar mig inte på att ta den nu när jag ska till gymet så idag kör jag på det gamla vanliga. Den stora chocken kom däremot när jag skulle hämta ut den på apoteket! 700 spänn!! Tror dom att unga människor med astma är gjorda av pengar eller! Herregud, det var väl en jäkla tur att jag bara behövde en medicin den här gången. (Brukar annars ha två olika)
Snart ska jag träffa min syster en stund, sen ska jag träna, sen hem och duscha o byta om, sen handla. Ikväll ska vi nog äta lax =)
Kolla mina armar, jag är verkligen inte känslig för varken blod eller smärta men tanken slog mig att jag fan inte har lämnat ett blodprov förut. I högra armen kom det inget blod så hon fick vicka fram o tillbaka med nålen och "skrapade" i armen på mig. Gör det ont? frågade hon.. JA! Det hade börjat göra ont, som att hon kom åt nån nerv. Sticket i vänsta armen gick bättre men det var fan obehagligt. Har piercat mig (I mina unga dar´) men det var ingenting mot att bli grävd i armvecket!!
Nån bra narkoman skulle jag nog inte bli alltså!

Kommentarer
Postat av: annelie

haha var glad att du inte har adhd! Också! ;) Men å andra sidan, ett uttag sen är det klart och högkostnadsskydd.



Vi har det bra i sverige som fan, tänk om man inte hade det så? Dåååå du skulle medicinerna vara dyra, och man skulle knappast ha råd med en adhdmedicinering osv...



:) Så 700:-! Inget är viktigare än hälsan eller vad heter det... ;)

2010-03-11 @ 00:54:52
URL: http://frostnatter.wordpress.com/

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0