Åhhhh!!! Mitt objektiv=trasigt!!!!

Satan! Idag när jag satt hos syrran så tog jag en bild på hennes son, sen ändrar jag inställningen till macro för att ta en närbild. Vad händer? Jo.. för det första så är det alldeles mörkt när jag tittar i glaset, det går ej att zooma ut eller in, objektivet är helt fixerat! Dessutom, det skramlar.. och när jag tar bort det så är det en rund cylinder i plast som ligger där inne, lös!
Åh, jag blir så ledsen! Okej, jag har tänkt att köpa ett schystare objektiv. Men jag hade gärna haft flera! Detta är ju kit-objektivet på 18-55 men ändå ett Nikon-objektiv så det är inget skit.

Nu till det positiva, jag har försäkrat kameran när jag köpte den och det gäller även alla tillbehör så som laddare, objektiv mm. Det jobbiga är ju dock att försäkringen är förbrukad om jag får ett nytt objektiv+ att jag får lov att vara utan kameran i flera veckor.. SKIT! 

Det är konstigt, jag har aldrig tappat kameran, alltid varit försiktig! OCH det bara hände från den ena sekunden till den andra. 

Jag är ledsen.. =(


Kommentarer
Postat av: Kim

fick för mig att du jobbade i arninge med nått annat? vad har du för kamera?

2009-07-30 @ 11:25:36
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0