We went fishing in the sun

Japp, det bar av mot Grisslehamn för att hämta bilen. Sen åkte vi vidare ut till mormors landställe och fiskade med syrrans man och barnen. Tyvärr kunde inte syrran själv följa med eftersom hon jobbade. =/

Det var faktiskt riktigt skönt att stå där på bryggan och meta, avkopplande på något vis. Eller ja, det nappade ju hela tiden och man blir lika glad varje gång. Däremot är det ju en nackdel att jag varken sätter på mask eller tar av fisken, så det får andra stackare göra åt mig. Vad det gäller fisken, det kan jag faktiskt sträcka mig till om det är en abborre och kroken sitter i munnen så man bara kan vrida ut den. Men är den svald- då är det kört! 

Barnen blev glada iaf av mina 4 abborrar som vi behöll, en från mormor och en från Lukas. (Tror det var så)
Dom kollade med spänning när morfar rensade och ville genast hem och steka dom, jag tror ingen direkt gillar sån sorts fisk men det var ju kul för dom att få meta själva och sen kunna äta, riktiga jägare ;)

Tuva var iaf inte rädd för att äta fisken sen, "för Angelica, jag är ingen feeegis"


Nej.. det är hon nog inte ;)


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

åå så mys det låter att meta! det var inte igår man gjorde det direkt ;-)



kram!

2009-08-03 @ 13:44:00
URL: http://happilyeverafter.se

Please leave me a word:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0